luni, 29 decembrie 2008

Cărţi primite...

Am primit de la scriitorul Ion Untaru trei volume de versuri, după ce am făcut o cronică literară la ultima antologie de haiku-uri, semnată de acest autor. Ion Untaru, surprins plăcut de aprecierile mele, a voit parcă să-mi demonstreze că nu e o întâmplare şi că pe raftul domniei sale stau alături încă multe alte cărţi. De la redacţia revistei'' Haiku'' a ajuns la Iaşi o carte cu poeme tanrenga, scrisă de Ion Untaru în colaborare cu Radu Patrichi. E un volum demn de interes, pe care îl voi analiza în primăvară.
Mi-am rezervat o după-amiază, pentru lectura celor trei volume, pe care autorul a avut amabilitatea să mi le expedieze:
''Vestitorul'', Editura Semne, Bucureşti, 1999.
''Floare de lotus'', Editura Semne, Bucureşti, 2006.
''Scara interioară'', Editura Amurg sentimental, Bucureşti, 2007.
Din spirit de colegialitate, reproduc o poezie din primul volum, în speranţa că va fi pe placul cititorilor:

Vizita tinerei doamne

Doamna mea suav albastră
Unică între femei
Dacă nu-mi baţi în fereastră
Am să intru la idei
Paşii tăi pe care-i ştiu
Nu se-arată pe cărare
Eu te-aştept ca pe-o salvare
Până nu e prea târziu;
Nu-ţi mai dă inima ghes,
S-a-ntâmplat vreo catastrofă
Că eu n-am mai scris o strofă
De uimire şi de stres?!
Hai prefă-te că nu-ţi pasă
Şi întoarce-te grăbită
Să nu mă găseşti iubită
Atârnând cu limba scoasă
....
Şi răsună paşi pe trepte:
Graţie şi graţiere,
Uşa-n lături temnicere
Uneori destinul drept e!
Şi-mi pătrunde în incintă
Cu pachetul salvator:
- Uite domnu' scriitor
Un iaurt şi o plăcintă
Fiindcă mâine, cine ştie
Nu mai dă pe datorie!

Ion Untaru

badarau. george921@gmail.com

Niciun comentariu: